Mitsubishi Outlander

Plugin Hybrid

Mitsubishi -Outlander -PHEV-4[2]Mitsubishi heeft de Outlander Plug-in-Hybride EV (PHEV) op de markt gebracht. De CO2-uitstoot van deze bolide is minder dan 49 gram en is vooral daarom zo populair. Hierdoor valt de Outlander PHEV in de zakelijk interessante 0%-bijtelling categorie. Ook is de Outlander PHEV vrijgesteld van wegenbelasting en komt het model in aanmerking voor diverse subsidieregelingen. Daarnaast biedt de auto wel gewoon plaats aan 5 personen, heeft deze een gecombineerde actieradius van bijna 900 kilometer, vierwielaandrijving en mag maar liefst 1.500 kg trekken.

Door middel van een verbrandingsmotor maar ook een sterke accu, kan deze prachtige wagen een afstand rijden van meer dan 60 km volledig elektrisch. Voor de meeste mensen is dat voldoende om woon-werkverkeer dus volledig elektrisch af te leggen. Ook is elke Outlander PHEV standaard uitgerust met de mogelijkheid tot snelladen, eveneens uniek voor een PHEV. De verwachting is dat het aantal snelladers in Nederland snel zal worden uitgebreid waardoor je ook werkelijk zoveel mogelijk kilometers elektrisch zult kunnen afleggen. 

4-wheel drive
De Outlander PHEV is standaard voorzien van vierwielaandrijving (S-AWC) door middel van twee 60kW elektromotoren (één op de vooras, één op de achteras). Dit elektrische S-AWC systeem met Active Yaw Control moet voor een goed wegligging zorgen. Daarnaast is er de keuze om met de 4WD lock modus de aandrijving 50:50 te verdelen over de voor- en achteras.

12 kWh
De voeding van de elektromotoren komt uit een 300V Lithium-ion accupakket met een capaciteit van 12kWh. Met de standaard laadkabel kan dit pakket in ongeveer 6 uur worden opgeladen. Daarnaast beschikt de auto over een 2.0 liter benzinemotor die, gekoppeld aan een 70kW generator, beide elektromotoren van stroom kan voorzien. Dankzij deze benzinemotor is de maximale rijafstand onbeperkt, zolang er brandstof aan boord is. Onder bepaalde omstandigheden zal de brandstofmotor, middels een slimme koppeling, ook een directe verbinding maken met de vooras.

Laden
Er zijn verschillende manieren om het Lithium-Ion accupakket van de Outlander PHEV te laden. Met een ‘gewone’ Schuko stekker, dit snoer zit standaard bij de auto. Door middel van de CCID box die tussen de stekker en de auto zit, wordt de maximale laadstroom afgeregeld tot maximaal 10 Ampère. Uiteraard is deze beperking om overbelasting van het stopcontact tegen te gaan.Op deze wijze laadt de batterij in ongeveer 6 uur op.

Alle interessante details over de Outlander Plug-in-Hybride EV op een rij:

  • Gecombineerde CO2 emissie: 44 gram
  • Actieradius elektrisch: circa 60 km<
  • Gecombineerde actieradius elektrisch en benzine: circa 897 km
  • Gemiddeld gecombineerd brandstofverbruik: ongeveer 67 km per liter (indicatie JC08 homologatiewaarde, EU waarde nog niet definitief vastgesteld)
  • Maximum snelheid elektrisch: 120~125 km per uur
  • Topsnelheid met brandstofmotor erbij: elektronisch gelimiteerd op 170 km per uur
  • Leeg gewicht: (±) 1.800 kg
  • Trekgewicht: 1.500 kg (geremd)

 

Overtuigt geraakt van deze mooie wagen? Vraag dan nu een Openbare laadpaal in uw buurt aan via ons platvorm, zodat u ook in uw buurt kunt laden. Wij hebben inmiddels een aantal gemeenten aangesloten waar u zonder kosten een openbaar laadpunt kunt aanvragen bij u in de buurt. Kijk eerst welke gemeenten zijn aangesloten en vraag snel een oplaadpunt aan

Voorwaarden


1. U heeft geen mogelijkheid op eigen terrein een laadpunt te realiseren.
2. Uw elektrische of hybride auto heeft een actieradius van ten minste 50 kilometer.
3. In de directe omgeving van uw woonadres is nog geen laadpaal of staat nog geen laadpaal gepland.

De volledige voorwaarden kunt u vinden bij de FAQ.